Outreach, India, Darjeeling deel 2

2 maart 2013 - Calcutta, India

Hallo allemaal,

Hier weer even een korte update van onze travels.

De afgelopen 2/3 weken hebben we doorgebracht in Sikkim en Darjeeling en zijn inmiddels net gearriveerd in Kolkata na een reis van ongeveer 23 uur. Een paar uurtjes slingeren door de bergen met een jeep en ongeveer 17 uur reizen met de slaaptrein. Het was alleen een beetje jammer van de muizen, muggen en vlooien. Dus ik (Mathilde)  zat natuurlijk weer helemaal onder de bulten. En een muis was terwijl we allemaal lekker lagen te slapen boven op alle tassen geklommen (jep precies naast mn hoofd) en heeft zich door 3 tassen heen gegeten naar een boterham met pindakaas en jam. Gelukkig kon de eigenaar van de tas er wel om lachen. Verder verblijven we hier voor de laatste 2,5e week outreach, in een gasthuis van ywam.

Sikkim was geweldig, we bleven daar voor 9 dagen en hebben dingen gedaan als: christenen die daar waren bemoedigt, kerkdiensten geleid en huiskerken bezocht, een dag doorgebracht met kinderen van een weeshuis en hebben het spel cricket geleerd, drama's gedaan, getuigenissen gedeeld, gebeden voor mensen, gebedswandelingen gedaan in boedistentempels en een programma gedaan met drama's, getuigenissen en een korte preek in 2 afkickklinieken en hebben daar voor een hoop mensen kunnen bidden en hebben verschillende mensen tot geloof zien komen.

Nadat we uit sikkim zijn terug gekomen zijn we een dag later weer vertrokken naar een dorpje ong. 1,5 uur rijden van Darjeeling. Daar zijn we 3 dagen gebleven en hebben zoals hun het noemen een gospelcrusade gedaan. We hebben in 2 dorpjes dichtbij elkaar 2 programma's gedaan voor de locals met drama's, dansen, getuigenissen, het evangelie en aanbidding. Ook daar hebben we voor een hoop mensen kunnen bidden.

Na deze 3 dagen zijn we weer terug gegaan naar de basis in Darjeeling en hebben daar de rest van de week doorgebracht terwijl de rest van de groep ging trekken in de bergen voor een paar dagen om gebedswandelingen te doen. Ik kon niet mee vanwege mijn knieen dus wij bleven op de basis en hebben een gebedswandeling naar de dierentuin gedaan en tijd van gebed en aanbidding gehad en rust natuurlijk, want Frank was ziek en ik had een flinke keelontsteking.

Dit was het wel een beetje voor de afgelopen weken, we proberen zo snel mogelijk weer wat te laten horen.

Heel veel liefs,

Frank en Mathilde

1. Els & Piet:
    3 maart 2013
    Zo, nu de laatste loodjes, ik hoop dat ze niet te zwaar zullen wegen.
    Nog 21 daagjes, dan kunnen we jullie weer in onze armen sluiten. Ik kijk er nu al naar uit.
    Veel liefs uit H'veld. XXX
  2. Frank:
    10 maart 2013
    In middels nog maar 15 dagen ma.
  3. Corrie Verhoef:
    14 maart 2013
    Jammer van je knie Mathilde, maar gelukkig kan bidden altijd en hopelijk is je keel weer beter en is Frank ook weer beter. Hoop dat jullie de laatste loodjes goed door komen en wens jullie Gods Zegen toe en nu nog 10 dagen en dan lekker weer in je eigen bedje.
    Liefdevolle groet van Corrie Verhoef en een dikke knuffel.