Outreach India, Darjeeling

7 februari 2013 - Darjiling, India

Hoi Iedereen,

Na een busrit van goed 16 uur en een jeeprit van ruim 4 uur zijn we vanuit Kathmandu aangekomen in Darjeeling India.
We verblijven op een basis van YWAM midden in de stad.
Om een goed beschrijving van de stad te geven...
Denk aan een berg en denk daar een stad op. Veel steile paadjes en trappen dus, maar het uitzicht op de op 2 na hoogste berg is dan wel erg mooi.

In de stad zijn een paar belangrijke hindoe en boedhistische tempels/ kloosters. De staff van de basis heeft ons meegenomen op een prayerwalk naar deze plekken om een stukje spirituale oorlogsvoering te doen. Tijdens het bidden in de tempels voelde ik ( Frank ) sterk de verbondenheid met dood en angst die beide religies in zich dragen. Dit maakte het voor mijn des te meer bijzonder dat wij op deze plekken konden bidden voor juist het tegenover gestelde, God's licht en leven.

De afgelopen dagen zijn we naar Balasun,een dorpje op ongeveer 2 ,5 uur rijden van Darjeeling, geweest om daar een kidskamp te leiden.
We verbreven in de klein kerk van het dorpje. We kwamen zaterdag (2 feb) in de middag aan en hadden de vraag gekregen of dat we als groep een kleine dienst wilden leiden. Mathilde en ik kregen allebei de tijd om te spreken. Mathilde mocht haar getuigings geven en ik mocht een korte preek doen.
Tijdens de voorbereiding hierop zagen we alvast het eerste stukje leiding van God die de rest van het kamp zo duidelijk aanwezig bleef. Ondanks dat we allebei apart ons verhaal opschreven hadden we het zelfde onderwerp, angst.
Voor Mathilde lag de nadruk op hoe God bij je blijft ook als je bang bent en voor mijn boodschap was de focus, wat is angst en waarom hoeven we niet bang te zijn.
Zondags kregen we van een van de lokale leiders te horen dat angst ook een van de grootste problemen in het dorp was en dat de boodschap daarom erg goed was voor de gemeente.
Na dat we 'officieel' in de zondagdienst verwelkomd waren begon het kamp.
Elke dag hebben we met de kinder gezong, gespeeld en het evangelie gedeeld, door middel van drama's, Bijbel verhalen ( met geimproviseerde naspelingen ) en lessen.
Daarnaast hebben we nog voor zieken mogen bidden, genezingen mogen zien en hebben ongeveer 20 kinderen Jezus aangenomen als hun Heer.
Al met al was het een geweldige tijd.

Vandaag zijn we terug gekomen in Darjeeling. Eigenlijk zouden we morgen vrije dag hebben om een beetje bij te komen, maar vanwegen een politieke staking, lang verhaal, vertrekken we morgen al naar Sikkim... Geen rust dus als je voor de Heer op pad gaat. Al moet ik zeggen dat ik hier niet mag klagen.. als je de omgeving hier ziet, waan je je afentoe bijna in de hemel.

Als we terug komen uit Sikkim kunnen we waarschijnlijk weer een korte update geven.

Veel plezier allemaal in het winterse Nederland... wij trekken verder en hoger de himalaya in, tot ongeveer 3500 m. Het zal voor ons dus ook frisjes worden.

Groetjes Frank en Mathilde


Gebedspunten

  • Vernieuwde energie
  • Mathilde's knieen
  • Zieke teamleden
  • Opening in SIkkim om het evangelie te vertellen
  • Een veilige reis door de bergen

1 Reactie

  1. Meta:
    14 februari 2013
    Lieve Mathilde en Frank,
    Wat een belevenissen allemaal. Terwijl hier de kou en de stilte van de winter voorbij trekt, lees ik jullie verhalen en geniet!
    Wat een voorrecht om zo samen dit te mogen doen en zoveel moois van de wereld te mogen zien. Zoveel mensenharten te mogen zegenen met de liefde van Jezus, bijzonder!
    Ik zegen jullie met gezondheid en energie. En dat tijdens alle ontmoetingen met de mensen om jullie heen - en ook met de teamleden onderling- de liefde van God door jullie ogen harten zal zegenen... en bergen zullen verzetten!
    His love never fails.
    BIG HUG Dirk en Meta